14 Eylül 2015 Pazartesi

Vişne Likörü Sever Misiniz ?

Vişne en sevdiğim yaz meyvelerinden biridir. Reçeli, şurubu ve illa ki likörü pek güzel olur.

Geçen yaz koca bir kavanoza vişne likörü yaptım, ama yazlıkta unuttum :) Eee, likör bu, eskidikçe güzelleşiyor. Yaz başında içmeye başladık, ki neredeyse 9 ay dinlenmişti ve çok lezzetliydi.

İnternette pek çok tarifini bulabilirsiniz vişne likörünün. Farklı malzemeler ekleyen olduğu kadar, yapılışında da bir çok farklılıklar var. İçine tarçın, karanfil ilave edebilirsiniz. Ancak ben sıcak şarabı da pek sevmem, o yüzden ilave etmedim. Sadece vişne, şeker ve votka.

Gelelim tarifimize:

Malzemeler:

3 kg vişne
1,5 kg şeker
70 cl votka ( ben votka istanblue kullandım)
 
Yapılışı:

Vişneleri yıkayıp, saplarını temizleyin. 5 litrelik kavanoza vişnelerin tamamını yerleştirin. Üzerine tozşekeri dökün. Bir şişe votkayı üzerine boşaltın ve ağzını sıkıca kapatın. İşte bu kadar.

Karanlık, güneş görmeyen bir yere yerleştirin. İlk bir hafta boyunca günde bir defa altüst edin ki şeker tamamen erisin. Sonra bırakın karanlık dolapta uyusun.

Üç ay sonra vişne likörünüz servise hazırdır. Süzün ve şık bir şişe içine dökün, en az bir sene dayanacaktır. Yılbaşında dostlarınıza hediye edebilir, türk kahvesinin yanında ikram edebilirsiniz. Vişne tanelerini ise bir saklama kabında buzdolabında saklayın. Pasta süslerken kullanabilir veya aklınıza esince birkaç tane ağzınıza atabilirsiniz ;)

Ama yazlıkta unutmayın :)

Hiç yorum yok: